Veiksmes atslēga — sadarbība | Vidzemes Augstskola
via
LAT
ENG
 
Vidzemes Augstskola ielūdz uz Zinātnieku nakts pasākumiem Valmierā
Visā Eiropā un arī Vidzemes Augstskolā (ViA) šī gada 30. septembrī notiks Zinātnieku nakts pasākumi. Augstskola un...
22.09.2016
Ekoskolu zaļais karogs turpina plīvot Vidzemes Augstskolā
Pirmdien, 19. septembrī, Vidzemes Augstskolai atkārtoti tika piešķirta Zaļā karoga balva. Tas tiek piešķirts mācību...
21.09.2016
Vidzemes Augstskolas studenti un darbinieki startē Valmieras maratonā
Svētdien, 18. septembrī norisinājās skriešanas seriāla „Bigbank Skrien Latvija” 6. posms – 10. "Sportlat Valmieras...
20.09.2016
Vidzemes Augstskolā atgriežas vieslekciju programma “SMART Lunch”
„Smart lunch” vieslekciju programma šajā studiju gadā tiks atklāta, trešdien, 21. septembrī, par sapņu piepildīšanu un...
20.09.2016

Veiksmes atslēga — sadarbība

Ziņa pievienota - 18.04.2012
tur-konfer.JPG

Viņnedēļ Valmierā notika pilsētas pašvaldības sadarbībā ar Vidzemes Augstskolu organizētā Reģionālā tūrisma konference.
Tikšanās svētki tūrisma jomas speciālistiem turpinājās divas dienas, iepazīstoties ar jaunāko un tendencēm šajā nozarē.

Ekonomikas ministrijas Uzņēmējdarbības konkurētspējas departamenta Tūrisma nodaļas vadītāja Marina Paņkova uzsvēra, ka tūrisms jaunajā Eiropas struktūrfondu plānošanas periodā būs viena no prioritātēm. Un jau tagad varot droši apgalvot, ka ārvalstu tūristu, īpaši no Krievijas, arī Skandināvijas valstīm un Igaunijas, interese par Latviju arvien pieaug, par ko liecina arī viesnīcu apmeklējums, un tagad jārūpējas, lai ceļotāji mūsu valstī vēlētos uzturēties iespējami ilgāk. To var panākt, ne vien ceļot pakalpojumu kvalitāti, kas, protams, ir pats galvenais priekšnoteikums, bet arī uzlabojot preču cenu un to kvalitātes savstarpējo atbilstību, iedzīvotāju svešvalodu zināšanas utt. Tātad tūrisma nozares attīstība atkarīga ne tikai no tās speciālistiem.

Nozarei jādarbojas, ievērojot noteiktas prasības, taču Tūrisma likumā nepieciešami grozījumi, pilnveidojot normatīvu bāzi. Apdomīgāk jāizlieto tūrismam atvēlētais nelielais finansējums, tālab sācies izstāšanās process no ANO Pasaules tūrisma organizācijas, atzīstot, ka sastāvēšana tajā nav lietderīga. Savukārt tiks aktualizēts Baltijas valstu trīspusējais sadarbības līgums tūrisma jomā.

Liels potenciāls tūrisma jomā atrodams mārketinga attīstībā (ārvalstu žurnālistu vizītes, lappuses laikrakstos, arī ārvalstīs, videofilmu veidošana, informācija interneta medijos, dalība tūrisma gadatirgos).

Gan Vidzemes Augstskolas Tūrisma gidu bakalaura studiju programmas direktors, stratēģijas izstrādes konsultants Andris Klepers, gan arī citi runātāji konferencē uzsvēra, ka tūrismā jādarbojas «pudura principam», tūrisma informācijas centram, augstskolai un tūrisma uzņēmējiem kopīgi veidojot sabiedriskās attiecības, nenošķiroties no konkurentiem, vienlaikus spējot nepazaudēt identitāti. Siguldas tūrisma attīstības aģentūras direktore Laura Konstante šajā ziņā par veiksmes stāstu uzskata sešu Vidzemes pašvaldību apvienošanos Gaujas nacionālā parka attīstības vīzijas izstrādei kopīgi ar dabas aizsardzības pārvaldi.

Latvijā pašlaik popularitāti iemantojis tā saucamais gardēžu tūrisms, par ko konferencē stāstīja vairāki runātāji, un arī mūspusē tam ir veiksmīgs aizsākums. Par savu pieredzi stāstīja Valmiermuižas alus darītavas saimnieks Aigars Ruņģis, kas tūrismu pratis izmantot kā mārketinga rīku un arī papildu biznesu. Blakus citām aktivitātēm sadarbībā ar lauku ražotājiem un mājražotājiem radusies arī doma par ikmēneša tirdziņiem Valmiermuižas pils parkā, līdz ar to radot produktu ar pievienoto vērtību.

Konferences otrā diena tika veltīta labo prakšu piemēru iepazīšanai Valmieras pusē. Dzirdētais apliecināja, ka valmierieši tūrisma attīstības jomā iet pareizo ceļu — prot gan sadarboties, gan nav slinki uz mācīšanos.

Autors: Valentīna Brūniņa
Datums: 18.04.2012
Izdevums: Liesma
Rubrika: Ziņas

 



	
 
Vidzemes Augstskola © 2006-2016