Studenti pēta Latvijas uzņēmumus | Vidzemes Augstskola
via
LAT
ENG
 
Vidzemes Augstskola ielūdz uz Zinātnieku nakts pasākumiem Valmierā
Visā Eiropā un arī Vidzemes Augstskolā (ViA) šī gada 30. septembrī notiks Zinātnieku nakts pasākumi. Augstskola un...
22.09.2016
Ekoskolu zaļais karogs turpina plīvot Vidzemes Augstskolā
Pirmdien, 19. septembrī, Vidzemes Augstskolai atkārtoti tika piešķirta Zaļā karoga balva. Tas tiek piešķirts mācību...
21.09.2016
Vidzemes Augstskolas studenti un darbinieki startē Valmieras maratonā
Svētdien, 18. septembrī norisinājās skriešanas seriāla „Bigbank Skrien Latvija” 6. posms – 10. "Sportlat Valmieras...
20.09.2016
Vidzemes Augstskolā atgriežas vieslekciju programma “SMART Lunch”
„Smart lunch” vieslekciju programma šajā studiju gadā tiks atklāta, trešdien, 21. septembrī, par sapņu piepildīšanu un...
20.09.2016

Studenti pēta Latvijas uzņēmumus

Ziņa pievienota - 12.04.2013

No 8. līdz 12. aprīlim Vidzemes Augstskola kopā ar partneriem no Ziemeļu un Baltijas valstīm rīko Nordplus starpkultūru komunikācijas intensīvo programmu, kurā piedalās 36 dažādu specialitāšu studenti no Somijas, Ālandu salām, Igaunijas, Lietuvas, Norvēģijas, Dānijas un Latvijas. Viņu uzdevums ir izpētīt starpkultūru aspektus organizāciju vides jautājumu komunikācijā.

Intensīvais kurss norisinās divās daļās. Pirmajā daļā šī gada februārī un martā dalībnieki veikuši mājas darbu, individuāli izpētot organizāciju vides jautājumu komunikāciju ar sabiedrību, it īpaši ar jauniešu auditoriju.

Projekta dalībniece, komunikācijas un sabiedrisko attiecību 2. kursa studente Baiba Veismane stāsta:

Katrs students izvēlējās pētīt kādu organizāciju, kas pārstāv vienu no astoņām biznesa nozarēm: tūrisma pārvadājumi, nevalstiskās organizācijas, medikamentu ražošana, ātrā ēdināšana, pārtikas ražošana, alkohola ražošana, banku sektors vai degvielas uzpildes stacijas.

Pētījuma laikā veicām mediju analīzi, intervējām cilvēkus un vācām citu informāciju, lai izzinātu, ko organizācijas dara vides jomā un kā komunicē par šiem jautājumiem ar sabiedrību.

Šonedēļ visi intensīvās programmas dalībnieki pulcējušies Latvijā un izveidojuši grupas, lai turpinātu pētījumu savas nozares ietvaros. Nedēļas laikā notika arī dažādas lekcijas, kuras vadīja lektori no visām programmas dalībvalstīm.

Studenti apmainījās ar iepriekš apkopoto informāciju un kopīgi devās iepazīt uzņēmumus un organizācijas — Statoil, SEB Banka, Latvijas dzelzceļš, Pasažieru vilciens, Valmiermuižas alus, Bērnu klīniskā universitātes slimnīca, Vides aizsardzības klubs, Hesburger un Eco Catering.

Intervējot uzņēmumu vadošo personālu, projekta dalībnieki ieguva papildu informāciju, ar kuru grupa darbojās visu nedēļu, izstrādājot inovatīvas rekomendācijas organizācijas vides politikas komunikācijai ar mērķauditoriju.

Baiba Veismane darbojās grupā, kas pētījusi uzņēmumu Pasažieru vilciens. Grupas uzdevums ir izstrādāt rekomendācijas, kā pārliecināt studentus, kas dodas no Rīgas uz Daugavpili, izmantot vilcienu, kas ir ekoloģiskāks transports nekā autobuss.

Šodien pl. 13 studenti prezentēs savu pētījumu rezultātus. Pasākumam varēs sekot līdzi tiešraidē Vidzemes Augstskolas mājaslapā: www.va.lv/tiesraide.

ViA lektore Liene Ločmele piebilst:

— Starpkultūru aspektam ir būtiska nozīme arī vides komunikācijā. Pat ja kāda kompānija darbojas vairākās valstīs un piemēro vienotus standartus vides jomā, tai ir jāņem vērā vietējās kultūras atšķirības, komunicējot ar sabiedrību. Mēs, pasniedzēji, ar dažādu spēļu un citu metožu palīdzību palīdzējām studentiem saprast kultūru atšķirības nozīmi un to, ka vienas valsts pieredzi nevar pilnībā pārņemt un cerēt, ka tā līdzvērtīgi darbosies citā valstī.

Studenti guva arī vērtīgu personīgo pieredzi, jo viņiem bija iespēja iepazīt Latviju, satikt dažādu valstu pārstāvjus, ar kuriem kopā mācīties strādāt starptautiskā komandā un izjust, kā praksē darbojas starpkultūru komunikācija.

Autors: Dzintars Močs
Datums: 12.04.2013
Izdevums: Liesma
Rubrika: Ziņas



	
 
Vidzemes Augstskola © 2006-2016