No aizraušanās līdz biznesa idejai | Vidzemes Augstskola
via
LAT
ENG
 
Vidzemes Augstskola ielūdz uz Zinātnieku nakts pasākumiem Valmierā
Visā Eiropā un arī Vidzemes Augstskolā (ViA) šī gada 30. septembrī notiks Zinātnieku nakts pasākumi. Augstskola un...
22.09.2016
Ekoskolu zaļais karogs turpina plīvot Vidzemes Augstskolā
Pirmdien, 19. septembrī, Vidzemes Augstskolai atkārtoti tika piešķirta Zaļā karoga balva. Tas tiek piešķirts mācību...
21.09.2016
Vidzemes Augstskolas studenti un darbinieki startē Valmieras maratonā
Svētdien, 18. septembrī norisinājās skriešanas seriāla „Bigbank Skrien Latvija” 6. posms – 10. "Sportlat Valmieras...
20.09.2016
Vidzemes Augstskolā atgriežas vieslekciju programma “SMART Lunch”
„Smart lunch” vieslekciju programma šajā studiju gadā tiks atklāta, trešdien, 21. septembrī, par sapņu piepildīšanu un...
20.09.2016

No aizraušanās līdz biznesa idejai

Ziņa pievienota - 18.08.2016

Jānis Tilaks un Toms Raudovs ir Vidzemes Augstskolas absolventi, kas pagājušā gada septembrī ar savu biznesa ideju “Video Fabrika” konkursā “Biznesa ekspresis” ieguva trešo vietu, kā arī divus tūkstošus eiro sava biznesa idejas attīstībai.

 (Foto www.edruva.lv arhīvs)

Pagaidām abu ideja par uzņēmumu, kas sniegtu videopakalpojumus, ir realizācijas procesā. Doma par sava uzņēmuma izveidi Jānim un Tomam bija jau sen, bet īstenot ieceri abi jaunieši sāka, kad pieteicās Valmieras Biznesa un inovāciju inkubatora rīkotajā konkursā Biznesa ekspresis. «Ideja par Video Fabriku radās nejauši, sēžot ātrās ēdināšanas restorānā. Es ierosināju izveidot uzņēmumu, kurā galvenais ienākumu avots būtu pašu klientu maksātspēja un griba. Jānis piekrita un izteica savus ieteikumus, kas palīdzēja pieslīpēt ideju. Nosaukums “Video Fabrika” radās, pateicoties biznesa ideju konkursam, kurā mēs ieguvām trešo vietu un pirmo lielo ieguldījumu pašā biznesa idejā,» atceras Toms. Idejas pamatā ir iespēja videopakalpojumus pasūtīt ar interneta starpniecību. Pats grūtākais idejas izveidē esot bijis to uzlikt uz papīra. «Lai izstrādātu kārtīgu biznesa plānu, bija jāiegulda laiks, lai iepazīstos un izanalizētu visu, kas saistīts ar videojomu: konkurentu izpēte, šādu pakalpojumu pieprasījums, ar ko mēs varētu atšķirties,» skaidro Jānis un Toms.

Ar video veidošanu Toms un Jānis sāka aizrauties Jau pirmajā studiju gadā. «Pirms studijām viens otru nepazinām, iepazināmies kojās un sapratām, ka mums ir kopīgas intereses. Nolēmām izveidot paši savu YouTube kanālu, eksperimentāli sākt filmēt video un ievietot tos savā kanālā.» Bez uzjautrinošiem joku un studiju kursu ietvaros veidotiem video abi atraktīvie puiši veidojuši arī spoku raidījumu “Pagātnes atbalss” studiju prakses ietvaros. «Ideja radās, pateicoties mūsu trešajam augstskolas biedram Mārtiņam Urbānam. Pirmajā kursā mūs abus salika vienā koju istabiņā, un arī Mārtiņš aizraujas ar video izveidi un producēšanu. Mārtiņu interesē mistiska tipa raidījumi - tādi kā “Ghost adventures”, kura pamatideja ir spoku medīšana,» stāsta Toms. «Kādu vakaru, sēžot istabiņā, Mārtiņš izdomāja, ka mēs varētu taisīt ko līdzīgu, jo Latvijā nekas tāds iepriekš nav redzēts. Tā kā otrais studiju kurss gāja uz beigām un mums bija jākārto obligātā augstskolas prakse, sakrītot vairākiem labvēlīgiem apstākļiem, izdevās izveidot raidījumu RE:TV televīzijā, kas bija ļoti pretimnākoša.»  Uz jautājumu, vai plāno veidot otro sezonu raidījumam, puiši skaidro, ka tāda doma ir, bet pagaidām viss laiks tiek veltīts studijām. Runājot par pieredzi, kas gūta, veidojot raidījumu, abi atzīst, ka lielākais ieguvums ir praktiskās zināšanas. «Augstskolā to visu apguvām un zinājām tikai teorētiski, bet raidījums deva ieskatu praktiskajā pusē. Mēs sapratām un iemācījāmies, kā īsti notiek raidījuma producēšana, cik svarīgi ir laikus sagatavoties visam, kas vispār ir nepieciešams, lai taptu labs, kvalitatīvs galaprodukts, kas šajā gadījumā ir TV raidījums.»

«Pēc idejas izstrādes jāstrādā ar sevi pašu - lai gribētos iet, skriet un darīt; vienkārši doties cauri biznesa izveidei, kas galu galā arī ir sava veida piedzīvojums. Ir jābūt arī kripatiņai drosmes jeb spējai uzdrīkstēties. Bez šīm īpašībām jauns uzņēmējs bieži vien var palaist garām iespējas, kas varētu atnest daudz laba. Mūsu gadījumā drosme izpaudās, jau otrajā kursā izveidojot pašiem savu televīzijas raidījumu, piedāvājot savu ideju un vēlāk realizējot to.» Puiši uzsver: lai iecerētais izdotos, blakus vajag cilvēkus, uz kuriem var paļauties. «Ir nepieciešama laba kompānija. Bez draugiem jeb uzticamiem biznesa partneriem vienam pašam ir ļoti grūti sasniegt izvirzītos mērķus.»

Atbildot uz jautājumu, kas, viņuprāt, jāņem vērā, lai izveidotu kvalitatīvu un interesantu video, abi uzsver, ka būtiskākais ir video saturs. «Svarīgākā nav video kvalitāte, bet gan saturs. Ja ir labs saturs, tas patiks gan pašiem, gan pārējiem, un ar laiku var sākt domāt arī par attēla kvalitāti, kā tas notika mūsu gadījumā. Visbeidzot - vissvarīgākais ir to darīt ar prieku un patiku. Ja tev nepatīk tas, ko dari, vienkārši nav iespējams sasniegt labus rezultātus. Ir jāmīl savs darbs.» Puiši teic, ka jauniešiem, kuriem ir interese par video veidošanu, nevajadzētu baidīties vai kautrēties eksperimentēt, bet - tieši otrādi - ņemt visu, ko dzīve piedāvā. «Ja rodas kāda ģeniāla ideja, nevajag par to aizmirst vai palikt malā, bet gan pierakstīt, atcerēties un turēt kabatā, lai jebkurā izdevīgā situācijā varētu izvilkt ārā un realizēt. Viss, kas tev ir nepieciešams, ir ideja, gribasspēks, mazliet drosmes un laba kompānija - tā ir kombinācija, kas paver ļoti daudz iespēju.» Runājot par nākotnes plāniem, Jānis un Toms atbild, ka pēc augstskolas absolvēšanas plāno iegūt pietiekami daudz līdzekļu, lai varētu veiksmīgi realizēt savu biznesa ideju: «Patlaban plānojam tā, taču, kas zina, kā ar laiku viss var mainīties. Pamatā ideja paliks tāda pati, bet mums ir laiks, lai to kārtīgi pieslīpētu.» 

Raksta autore: Kitija Seržāne ("Sīrups" Augusts (10), 5.08.2016)



	
 
Vidzemes Augstskola © 2006-2016